Zdravo življenje

Kaj boš jedel? Zdravo, hitro ali poceni?

Healthy Food

Prejšnji teden sem pisal o tem, kako si lahko sami pomagamo pri doseganju naših ciljev, tako da si zagotovimo okolje, ki nas vzpodbuja k izbiri odločitev, ki te cilje podpirajo. Danes pa bi rad omenil novo navado, s katero si močno povečamo možnost, da postanemo in ostanemo FIT.

Ne bom preveč skrivnosten, ker gre za preprosto a ZELO učinkovito navado. Govorim o tem, da kaj bomo jedli, razmišljamo in se pripravimo vnaprej. Zelo pogosto me ljudje, ko jim to omenim, samo debelo pogledajo in mi zatrdijo, da je njihov urnik preveč nepredvidljiv, da nimajo časa, volje ali energije, da bi lahko ta način deloval pri njih. Pa vendar … ostanite z mano in se odločite na koncu.

Zdravo, hitro ali poceni

Zavedati se je potrebno, da imamo pri izbiri hrane tri možnosti. Hrana, ki jo zaužijemo, je lahko zdrava, lahko je pripravljena hitro in lahko je poceni. Na žalost, tako kot pogosto v življenju, ne moremo imeti vsega – lahko imamo npr. dober avto, vendar ne bo poceni. V primeru prehrane imamo to srečo, da se lahko izmed treh možnosti, odločimo za dve. Hrana je lahko:

zdrava in hitro pripravljena, a v tem primeru ne bo poceni (npr. jemo zunaj v restavracijah, naročimo catering …),

zdrava in poceni, žal pa nam bo njena priprava vzela nekaj časa (kupimo sestavine v trgovini in si hrano sami pripravimo doma),

hitra in poceni, vendar ne bo zdrava (npr. hitra prehrana, že pripravljeni zamrznjeni obroki …).

Če se zavedamo, kakšne so možnosti izbire, se lahko vnaprej pripravimo in se odločamo našim ciljem primerno. Sam se najraje odločam za drugo možnost.

Rad bi jedel zdravo, vem pa, da mi bo priprava hrane vzela nekaj časa. Vseeno iščem načine, da bi čas, ki ga potrebujem za pripravo hrane čim bolj skrajšal. Predstavil vam bom dve možnosti. Katera vam bolj ustreza, pa se odločite sami.

Dva načina za lažje načrtovanje prehrane

Že pred časom sem ugotovil, da je prvi pogoj za zdrav obrok, da imamo doma vse, kar potrebujemo zanj. V nasprotnem primeru bomo pač pojedli, kar nam pade pod roke. Pa si poglejmo, kako si lahko pomagamo, da bodo naši obroki primerni našim ciljem.

Vsakodnevna Priprava

Ponavadi zjutraj, ko se zbudimo, že približno vemo, kaj bomo počeli čez dan. Tako si lahko zjutraj pripravimo vse, kar potrebujemo, da si bomo zagotovili primerne obroke za cel dan. Morda to pomeni, da si bomo pripravili zdravo malico za na faks ali službo, narezali zelenjavo, da jo bomo lahko hitro pripravili, ko se vrnemo domov, vzeli s seboj šejk za po treningu ali celo vse našteto. Že samo razmišljanje o tem, kaj bomo jedli, v nas zbudi zavedanje o tem, kaj jemo. Če se na to še dodatno pripravimo tako, da obroke načrtujemo vnaprej, je verjetnost, da dosežemo naše cilje, veliko večja.

Nedeljska Priprava

Ta način pogosto uporabljam zadnje čase, ni pa najbolj primeren za tiste, ki radi jedo raznoliko. Meni je vseeno, če 3 ali 4 dni zapored jem enako, pomembno mi je le, da je obrok okusen. Tako si večino obrokov, ki jih bom pojedel čez teden, pripravim že v nedeljo. Nato si jih med tednom samo na hitro pogrejem in mi priprava ne vzame nič časa. Dodatna prednost, ki jo vidim v uporabi takega načina je, da močno zniža možnost, da ne bi jedel v skladu s svojimi cilji. Zakaj? Pa poglejmo.

Zmanjšaj možnost da “zavoziš” in POSTANI FIT

Naj razložim. Recimo, da jemo štirikrat na dan. Zajtrki, ki jih jemo, so pogosto iz dneva v dan enaki, ostali obroki pa ne. Torej, če je naš zajtrk zdrav, nam ostanejo samo še trije obroki. Ko tekom dneva postanemo lačni, želimo potrebo po hrani potešiti. Telo nam takrat sporoča, da smo lačni in nezdrava hrana je še bolj mamljiva. V tem trenutku moramo sprejeti odločitev, kaj bomo jedli. Ker smo lačni in nimamo veliko časa/smo utrujeni/si želimo nekaj sladkega, bi posegli po prvi hrani, ki nam pade pod roke. Ker je hitro in priročno. Tako moramo vsak dan sprejeti tri odločitve. To pomeni, da moramo v enem mesecu sprejeti skoraj 100 odločitev. Verjetnost, da se ne bomo pripravili in se kljub temu v 80 ali celo 90 odstotkih odločili za kvaliteten obrok, je zelo majhna.

Če se s pomočjo ene izmed zgoraj opisanih strategij pripravimo vnaprej, si možnosti izbire močno zmanjšamo. Če si pripravo hrane načrtujemo in si obroke pripravimo takrat, ko nismo utrujeni/lačni/imamo željo po sladkem, moramo sprejeti samo eno odločitev. Ker se pripravljamo ravno z razlogom, da bodo naši obroki zdravi, je verjetnost, da si bomo pripravili nezdrav obrok še toliko manjša. Kasneje nam potem ni potrebno več razmišljati. Le še pogrejemo in pojemo obrok , ki je že pripravljen.

Upam, da vas ta zapis vzpodbudi k premišljenem nakupovanju in pripravljanju jedi ter vam vsaj malo olajša pot do vaših FIT ciljev.